vrijdag 6 november 2009

ICTers zien het wel zitten?

Eigenlijk is dit een aanvulling op het verhaaltje hieronder.
Voor vijf scholen waren vorig jaar zes icters aangemeld. Zij gaan in de toekomst mijn werk overnemen. Zes werden er vijf want eentje kreeg directietaken. Een ander gaat eind december op zwangerschapsverlof. Nog een ander ziet het technische deel niet zitten.
Bijkomend probleem is wie ik wanneer kan spreken. Allen hebben ze een klas/groep en dus druk, druk, druk. Net als zij vrij hebben, kan ik weer niet altijd.
In het begin is geprobeerd alle meldingen vanuit de school via hen te laten lopen. Gaat nog niet echt lukken, want het duurt dan langer en ik wil ook geen ambtenarij betrachten.

Op de scholen wordt van alles behoorlijk veel gebruikt en echte problemen los je liefst zo snel mogelijk op. Dat samen met een icter doen zou mooi zijn, maar praktisch lastig te realiseren. Sommige zaken duren nu (vind ook ik) al veel te lang.
Voorlopig heb ik maar even de focus op het gebruik van de software en hoop ik vooral deze maanden te regelen dat de netwerken en de hard- / software op orde komen.

Als dan ergens in het voorjaar dat rond is......moet het te doen zijn
Toch zou het nog mooier worden als er weer een iemand opstaat die allerlei zaken centraal kan aanpakken. Er zijn tenslotte heel wat zaken die voor alle scholen hetzelfde zijn.
Vier van de vijf scholen hebben VeiligLerenLezen en al wat erbij hoort; datzelfde geldt voor Taalactief met de vele verschillende softwareopties, en zo is er natuurlijk meer. Als ieder dat per school moet uitzoeken.....kost dat vier keer tijd.
Maar of zoiets gaat gebeuren????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten