dinsdag 21 april 2009

De eerste blogdag.

Op de Jozefschool wordt intern verhuisd. Er moesten een Smartboard, beamer en netwerkpc in een gerenoveerd lokaal worden geplaatst. Samen met Sjors was dit een uurtje werk. Groep 7 heeft morgen 'gewoon' het spul ter beschikking.

Daarvoor was ik op de Groene Oase. Computerles met groep 5. Na een half uurtje kon ik verder want de ouder die helpt kon prima uit de voeten. Met een aantal leerkrachten nog wat zaken afgehandeld.

Aanstaande woensdag is er weer een release / update van Station. Iedereen via papier en mail op de hoogte, zodat men er rekening mee kan houden.

Met twee leveranciers contact, zodat we morgenochtend in Het Lint (Talent) even op locatie kunnen opnemen wat er nodig is om in het speellokaal ofwel de aula een beamer en scherm permanent te plaatsen.

Van een andere school wilde een leerkracht wat oude bestanden uit de backup. Dat was even zoeken op oude schijven, maar wel iets gevonden. Later bleek ze nog meer te zoeken, maar dat zal wat meer tijd vergen.

Tijd.....tijd, oja die vliegt nog steeds. Een leerkracht had een vreemd probleem met Hoofdwerk, een rekenprogramma. Even op school gekeken zodat ik snap wat ze bedoelt. Dat wordt thuis puzzelen.......morgen dus.

Backup......zo tegen een vakantie aan moet er altijd extra aandacht besteed worden aan het backuppen. Ondanks snellere machines kost dat steeds weer veel tijd.

En zo was er nog wel meer variabels.
En ondertussen toch ook genieten van deze mooie dag, even de rozen bespuiten tegen de luizen, even het weer in Frankrijk bekijken, mailtjes lezen van oud-leerlingen die afgelopen zaterdag op de reünie waren. Per gewone post kreeg ik een foto + brief van mijn oude hopman.

En het werk......hier meld ik maar een deel, want anders lijkt het net werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten