woensdag 23 september 2009

Eindelijk weer eens aanvullen.

Zo, mijn vorige pennenvrucht is alweer even geleden. D'r is ook altijd zo veel aan de hand. Het gewone werk vraagt al de nodige tijd en dan waren er na de zomervakantie ook nog allerlei vreemde problemen. Schijnt door een update van Linux te komen, maar goed langzamerhand zijn de ergste problemen wel opgelost. Het lijkt echter wel of er steeds meer werk komt. Men wil steeds meer binnen de scholen, meer spullen, meer software, maar ook worden de variaties, de updates en verschillende versies steeds ingewikkelder. Voorlopig zie ik nog niet de dag van 'Wat zal ik nu eens doen?' opdoemen.
Vandaag wat langer gesproken met Paul van VSV, leverancier Smartboards en beamers. Vervangen van beamers staat op het programma en voor in kleutergroepen flatscreens van 42 inch die als Smartboard kunnen werken. Gaan we eens goed bekijken.
Drie scholen gaan omschakelen naar een ander administratiesysteem, vergt het nodige gedoe, maar vooral veel tijd om eerst het huidige systeem goed te checken om geen fouten mee te nemen.
En dan zijn er nog de kleine (??) dingen die vaak veel tijd kosten. Iets wordt niet geprint zoals het hoort of problemen met licenties, facturen, etc. Allemaal niet schokkend, maar voor je oplossing hebt veel gebel, gemail en maar weer eens proberen.
's Morgens heb ik wel eens (?) een lijstje wat ik 'vandaag' wil doen. 's Avonds blijkt het lijstje gegroeid......
Niet getreurd, er is nog altijd weer een nieuwe dag en dat al bijna zestig jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten