dinsdag 7 juli 2009

Kastje <> muur.

'Ed, in dat programma kan ik niet...., en als ik dat doe dan.....' Een leerkracht meldt een probleem en het is een programma waar al meer problemen mee zijn geweest. Het is wel educatieve software van een goede uitgever, deze software hoort bij een methode.
Als je zo'n vraag krijgt weet je dat je sowieso een 'paar' uur kwijt bent. Het probleem aanmelden en dan vragen ze weer of je allerlei gegevens opgeeft, van alles uitproberen wat ze aan je vragen, bellen met de netwerkbeheerder, wachten, etc. De ervaring leert dat zo'n probleem wel een paar maanden kan aanslepen.
Dat komt o.a. omdat de softwaremakers e.e.a. testen op schone machines die niet in een netwerk van een school hangen. Daarnaast is het lastig om software te testen op mogelijke fouten vanwege de omvang en omvangrijke gebruiksopties.
Het foolproof maken van software is altijd al een leuke optie, maar ik vermoed dat uitgevers daar nu te weinig uren voor uittrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten